2011-11-12

Lata dagar med I-lands problem


De senaste dagarna har jag huvudsakligen spenderat  på fältstationen. Mina kollegor har varit ute och besökt ett avlägset pakistanskt förband och jag har suttit kvar här i lugn och ro…  Fixat en hel del pappersarbete. Läst ett par böcker, spelat spel på paddan och slagit ihjäl en del tid. 
Helt ok alltså. Klagar inte det minsta.

Fast det stora I-landsproblemet är att Tv är ur funktion!! Katastrof!!!

Mästerkocken ”Australien” är inne på upploppet och jag hade sett fram emot att kunna kolla alla avsnitt i lugn och ro. Men tji fick jag!!
Ingen tv på hela veckan nu… För jäkligt…

Nu efter helgen vänder det och jobbet kommer att accelererar kraftigt. En hektisk och intensiv vecka väntar. Så då blir det ingen tid för vare sig tv eller ”läsa-bok-i-solen”.

Koreanen åkte idag (min kroatiske kollega var inte heller helt nöjd med honom. Sa något i stil med ”vad var det för fel på honom? när han åkt”) och en filippinsk kollega har kommit hit istället. Imorgon kommer, förhoppningsvis, en svensk kollega. Sedan drar överlämningen till de nya igång och allt vad det innebär.

Kvittar, det viktiga är att nu blir det mycket att göra igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar