2011-06-27

Allt är lite större i Dubai

Dubai vill gärna vara lite större, lite bättre och helst helt enkelt vara värst. Världen högsta bostadshus, inomhuslalombacke och konstgjorda öar som ser ut som en världsatlas...

Måste säga att deras flygplats följer samma koncept. Sitter just nu inne på Fly Emirates lounge. Kanske inte den snyggaste men helt klart den största jag varit i. Svårt att säga hur stor, men helt klart större (närmare dubbelt så stor) än Skycity på Arlanda.

Om ett par timmar landar jag i Islamabad. Då börjar allvaret. På riktigt!

2 kommentarer:

  1. Är inte alls avundsjuk...själv fick jag nöja mig med Turkiets flygplats. Dock var den både stor och fin men du leder nog....lycka till med allt och hoppas verkligen att du snart "känner dig som hemma"....längtar efter dig!
    Puss och kram min tappre millitär!

    SvaraRadera
  2. Det jag ar avundsjuk pa ar att pa dig vantar en solstol och for min del vantar en kontorsstol. Eller vad det nu blir...

    Och dessutom ar jag inte saker pa att jag vill kanna mig som hemma har. Iofs sa ska det ju kanns bra har, men hemma hemma ar alltid i var fina lagenhet!!!

    Puss till semesterfiraren

    SvaraRadera