2011-06-29

Tredje dygnet i missionen

Vilken ande skall man borja i?
  • Att det stod en vanligt pickup typ Nissan King Cab med en soldat pa flaket och en takmonterad Steyr Aug (osterrikisk automatkarbin, typ AK5) pakerad précis jamte flygplanet nar vi landade?
  • Att mitt pass har blivit undersokt, genomganget efter ev stampar och besok i andra lander och slutligen kopierat fler ganger an jag orkat rakna?
    VISA kontrollen - ja visst, Polisen direct efter pass och visakontroll - javisst, Killen som kollade att jag hade ratt baggage mot min bagagetag – tveksam, Tjejen pa bankkontoret – tveksam, Fa tilllatelse att handla pa PX’et (dvs affaren) – valdigt tveksam. Mannen ifraga passade aven pa att ta kopior (innan han la dem i kassan) pa mina dollarsedlar som jag la i deposition…

  • Att jag har précis atit min forsta riktiga “local food” maltid. 2st normalstora kottbullar/frikadeller och ett halvt hardkokt agg simmandes i en curry (sas) for 70 rupies. Till detta fick jag tva stora platta nybakade brod. Brodet var jattegott, kottet hoppas jag var ok och curryn/sasen bestod av ½ cm olja overst och var stark som tusan. Far se hur min vita, vasterlandska, ynkliga lilla mage hanterar detta ;-)

Summasumarum:
Massor av intryck och funderingar bubblar runt i mitt lilla hufvud...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar