2011-06-16

En enkel biljett, tack!

Har du som jag suttit med Kayak, Flygresor eller Supersaver och letat resor? Googlat, funderat och svurit medan du tänkt "Hur svårt kan det vara att hitta en resa som passar?"

För min del när jag är på mission så är det ResUS (eller vad de heter idag i omstruktureringarnas värld) som är resebyrån. Maila, faxa eller i värsta fall ring för att meddela vilket datum du har leave, så fixar dessa människor att du kommer hem till dina nära och kära. Och som sagt var, hur svårt kan det vara? Antagligen jättesvårt...

Under mina tidigare missioner har jag varit i en beroendesituation till ResUS och det lär jag göra även denna gången. För oavsett var du bor eller vilka önskemål (inom rimliga gränser) så är det dessa handläggare som skall se till att du kommer hem. För du ska och får inte göra något själv. Inte boka, inte fixa och absolut inte ta taxi på eget bevåg!
För det är väl det enda som är ett stort NO NO! Att ta taxi själv och sedan lämna in kvittot i tron att någon skall ersätta dig. Framför allt om du har tagit taxi då det faktiskt var 35 min kvar tills nästa flygbussen går in till stan...

Och vet ni vad, dessa underbara hjältar fixar alla problem! De ser till att du kommer hem med sista flyget. De hittar att bussen som går över Mojärv och att bytet i Hagshult gör så att är du hemma 3 timmar längre på din leave. De bokar om dina biljetter om du har fått punka på bilen så att du missade tåget. Och i de fall det behövs taxi för att komma den sista milen ut till hemma som ligger långt i skogen så får du det med!!

Under mina tre tidigare utlandsmissioner har jag alltid fått bra service, varit nöjd och känt att någon i andra änden faktiskt bryr sig om mig och min leaveresa. Och i de enstaka fall då det inte har blivit exakt som man önskat eller jag har fått vänta på någon flygplats en extra timme eller tre så kan jag göra det med ett leende. Eftersom jag vet de har gjort sitt bästa för att hjälpa mig!

Min resa som jag kommer att göra är inte helt enkel. Visst, hade man varit lat så hade man tagit det översta alternativet i sökmotorn, skitit i att det är kassa anslutningar och bara skickat iväg mailet med en hänvisning var jag kan hämta ut biljetten.
Därför värmer det lite extra när jag blir uppringd och får ett par bra biljetter med en personlig hälsning, lite extra info och tips samt avslutningen att: Ring mig igen om du har några frågor eller det strular...

Tack för biljetten förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar