2012-06-21

Delhi, färdigt och klart!


Detta inlägg är lite försenat.. Men bättre sent än aldrig, eller hur?

Jaha…. Då var man klar med Delhi…

Sitter nu på flyget och väntar på att lyfta från Delhi flygplats. Klockan ringde tidigt imorse, packade ihop det sista och åt en sista frukost.

Färsk mango, yoghurt, ägg och knäckebröd. Satt och reflekterade lite över det halvåret som har gått. I princip varje morgon har jag ätit frukost ute på ”altanen”. I vintras satt jag i kylan med mössa på och nu var det så varmt att jag kunde suttit i bar överkropp. Men blev med t-shirt på, har trots allt lite bordsskick och tar hänsyn till vakterna som brukar kolla på mig när jag äter…


Så nu var det min tur att åka till flygplatsen som resenär. Inte som ”researrangör”, ”hotellvärd” eller ”taxichafför” som jag har gjort så många gånger förr under halvåret som gått. Min tur att lämna Delhi.

Låste dörren, sa hejdå till huset och vakten. Hoppade in i bilen och begav mig iväg….

Vilket känns helt ok måste jag säga. Visst, kommer säkert att sakna vissa saker. Kommer garanterat att kommentera maten nästa gång man sitter på ”tre indier” och säga Så smakade det inte i Delhi osv. Kommer att förfäras över att mangon kostar 15kr st och inte 10kr kg. Kommer att tycka att det är kallt hemma i Sverige.
Kommer att…

Men å andra sidan känner jag mig ganska färdig med Delhi. Been there, done that, didn’t get any t-shirts… Vilket är skönt.
Visst, finns massor mer jag kunde gjort eller gjort igen i denna stora stad. Men som sagt var, känner mig ganska färdig med stan nu och det är skönt att gå vidare….


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar