2012-06-25

Service!!

Snacka om service!
Visst, det finns väl en anledning till att Qatar Airways har vunnit priser för vara ett bra bolag och under alla mina resor har det fungerat riktigt bra.
Maten är god, personalen trevlig, terminalen är fin Business iaf även om ekonomiterminalen suger! Har ju suttit och ugglat där med...

Men nu har jag upplevt det där LILLA extra själv! Och vad glad man blir.

Summerat:
Jag fick en flaska Indiskt vin som jag har tagit med hem. Nu hade jag en stop-over i Doha (pga anslutningarna passade dåligt) och tog en "risk" med tanke förbudet att införa alkohol i Emiratet.


När jag passerar tullen i Doha så pep "alkoholdetektorn" och jag blev avslöjad... Dock löste det sig genom att tullen lät mig "deponera alkoholen" under tiden som jag vistades i Qatar och jag blev lovad att få tillbaka flaskan när jag checkat in igen för att lämna landet.

Sagt och gjort, frågar tjejen i incheckningen hur man gör nu (för att få tillbaka mitt vin).
-Inga problem, fixar jag! Ge mig kvittot så hämtar jag det och får du det innan du går ombord, säger hon med ett leende.

Jovisst tänkte jag... Kommer aldrig funka. Hämta min flaska på en annan terminal och sen ge den till mig innan jag hoppar ombord... Grattis tjejen, du har precis vunnit en flaska vin!

Men när jag sitter där i loungen och njuter så kommer samma tjej igen.
- Hej, ville bara berätta att nu finns din kasse finns i gaten. Om du vill kan jag se till att det läggs i ditt säte på planet istället... Jag tackade så mycket för hjälpen och sa att jag kunde ta påsen i gaten så det var lugnt.

Så då har alltså denna tjej som egentligen sitter i incheckningsdisken på något sätt fixat detta.
Och därefter lämnat incheckningen, letat igenom hela terminalbyggnaden och slutligen hittat mig. Enbart för att berätta att hon hade löst uppgiften. Och allt detta med ett leende.

Snacka om service!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar