2012-06-21

Minst en vecka.. eller 30 min iaf!

Åhhh... Hade glömt, förträngt och förnekat hur charmiga de civila kollegorna är....

Idag ville jag avsluta mitt medlemskap i vårt PX (Liten "medlems" affär där vi handla importerade saker som kan vara svårt att få tag i här i Pakistan. Inte såvärst billigt, men smidigt iaf..).


Hursom helst, knatade in till "managern" och berättade att det var dags för mig att åka hem och jag ville avsluta mitt medlemskap. Samt att få tillbaka mina 200 dollar som jag lagt i deposition.


-Åhh... Jaha... Ditt saldo är 87 dollar så då får du gå ut i butiken och handla för 113 dollar, blev svaret av storemanagern.
-Nopp, pengar tillbaka, blev mitt svar.

-Jaha... Du kan handla för 13 dollar och sen få hundra dollar tillbaka, försökte han med då.
- Nopp, 200 minus 87 betyder att jag skall ha tillbaka 113 dollar kontrade jag med!

Efter det så frågade han när jag åker tillbaka till Sverige och när jag ville avsluta mitt medlemskap. Då jag åker nästa vecka ville jag avsluta det idag.

- Jaha... men... Det tar minst en vecka för att avsluta detta.
- Nopp, jag avslutar medlemskapet idag!

Därefter drar han en massa olika varianter... Att det tar lång tid, att han behöver underskrifter och att jag kunde låta en kollega ta ut pengarna åt mig i nästa vecka...

För att inte tråka ut er med detaljer så sammanfattar jag det hela konversationen. Här kan ni se hur han ändrar sig efterhand när han berättar hur snabbt han kan skriva ut en check i mitt namn, på rätt summa.

  • Minst en vecka
  • I mitten på nästa vecka
  • I början på näst vecka
  • På måndag (då har dom stängt påminde jag honom om)
  • Imorgon
  • I eftermiddag
  • Om en halvtimme...
(Någonstans i mitten påminde jag honom om att det faktiskt stod på "avsluta medlemskapet"lappen att jag även kunde få beloppet överfört till mitt bankkonto. Men eftersom han började oja sig insåg jag att det skulle nog innebära mer jobb för honom än att skriva ut en check, vilket jag använde för att få till ett bättre bud.)

Eftersom jag VET hur länge en pakistansk halvtimme är (allt mellan 30s till 2 timmar) så fastställde jag att jag kommer i morgon bitti och hämtar min check...


När jag gick sa jag att vi ses imorgon, och fick In´Shalla som svar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar