2011-07-25

Mangfald, vackert!!

Tjaa, det finns manga satt att gora saker pa, och ibland  sags det att fler an ett satt kan vara ratt.

Som bekannt ar vi flera nationer som deltar i denna mission. Svear och Finnar, Kroater och Italiano’s, Koreaner (ibland ar jag osaker om de ar fran norr eller soder), Filippinos samt ett par stackare fran Chiliensareoch Uruguay.

Vi fick en ny kollega till FS igar. Han och jag var ute pa jobb idag. Vi har lite olika satt att jobba. An sa lange vill jag inte uttala mig om skillnaden beror pa individen eller kulturen. Men vi skiljer oss at.

Han pratar engelska utan R men ater lis.
Jag pratar svengelska.

Han sager samma ord/sak 5 ggr i rad och tycker att man borde forsta honom battre da.
Jag forsoker byta ord, omformulera mig och anvanda kroppsprak nar nagon inte forstar mig.

Han sager “Yehh, yeehhh, yeeehh…” som nagot slags bekraftande pa att han… Jag vet faktiskt inte vad. Det kan vara “Yehh, yeehhh, yeeehh… No is not” eller “Yehh, yeehhh, yeeehh… goddag yxskaft (som bevis pa att han inte alls har fattat vad vi andra pratar) eller “Yehh, yeehhh, yeeehh… Yeahh”
Jag missforstar och missforstas oxa ibland. Fast da sager jag till eller fragar igen.

Han anser att satellittelefonen inte ska ligga i basstationen, eftersom da kan batteriet explodera.
Jag anser att sat-telefonen ska ligga i basstationen eftersom da har vi tackning, den fungerar och gar att anvanda som det nodsambandsmedel som den ar tankt till.

Efter att han 3-4 ggr berattat att batteriet kunde explodera och jag 3-4 ggr, pa olika satt, forsokt forklara vitsen med, anvandingen av och poangen att ha en sat-telefon kom jag fram till att vi hade olika syn pa saken.
Tillslut menade jag pa att  OK, vi har blivit utbildade olika, vi ser pa saken olika och hur gor vi nu da?
“Yehh, yeehhh, yeeehh… Battelie explode, yeeehh”

Jag tog tva djupa andetag och fortsatte med nagot annat….



Som sagt var, det finns manga olika satt att gora saker pa. Och ibland kan det faktiskt finnas ratt satt oxa….






Ps, paminner om texten i mitt forsta inlagg! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar