2011-07-29

Nyss... Igen...


Vi är återigen utan Internet. Och gissa varför…

Att vi är utan nätet, det gör mig inget. Visst, tråkigt att inte kunna kolla mailboxen och få en hälsning hemmifrån. Eller för den delen att kunna lämna en hälsning hemåt. Men det är något som jag har räknat med, att nätet skulle strula emellanåt och jag har sett det som så att att Internet skulle vara en bonus, inget annat.

Men som tidigare nämnt så bygger stora delar av verksamheten här i missionen på mail och möjligheten att kunna skicka rapporter i vänstervarv. Därför har vår verksamhet blivit ganska rumphuggen. Visst, jag kan åka ut och observera och även skriva en rapport men jag kan inte få orders, kan inte få de tillstånd som behövs och jag kan inte lämna underlaget ifrån mig. Med andra ord, inte mycket pang för pengarna…


Jo, har ni gissat varför nätet ligger nere? Ni som har följt mig tidigare har nog gissat rätt. Och det är ingen högoddsare så att säga… Vi ringde supporten i morse och de svarade mycket vänligt och hövligt att de faktiskt hade stängt av vårt abonemang. De bad självklart om ursäkt för detta men passade på att lite fint påpeka att de inte hade fått betalt sedan i maj och kände sig tvungna till att häva den kredit som FN har hos dem.

SJÄLVKLART!!! Va fan, klart som korvspad att ”inga pengar= inget Internet”.

Denna gång tog vi kontakt med HÖGSTA HÖNSET för de civilanställda och förklarade att stödavdelningen hade ”typ misslyckats, igen!” Och medan finnen pratar i mobilen med honom går chefen över till den aktuelle handläggaren (finns en snubbe som ENBART har till uppgift att betala telefon/Internet räkningar) och rede ut begreppen. Självklart fanns det tusentals ursäkter och inga förklaringar… Hur svårt kan det vara? Förresten, samma handläggare som för drygt en vecka sedan förklarade lite drygt att ” räkningen visst var betald och de (nätleverantören) inte hade något att klaga över…” Var lite annat ljud i skällan nu…

Undrar hur länge detta kommer att ta innan det har blivit utrett och vi är tillbaka i verksamheten igen…


UPPDATERING
IT avdelningen blev oxå involverad. Först anmäler de klart och tydligt att de INTE har med räkningarna att göra. Sedan ringer de tillbaka och berättar att vi skall ringa DEM, oavsett anledning till problem.  Nu funkar det igen. vet inte riktigt varför.
Vi var nät i tre dagar denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar