2011-07-23

TdF passerade "hemma"

Vissa dagar kanns mer an andra. Dessa dagar da det kanns att man verkligen ar pa fel stalle vid fel tidpunkt!!

Den 18 etappen av TdF passerade Serre haromdagen. Tank om man hade statt uppe i passet och sett dem kampa. Tank er sedan hur bra klassen hade blivit i host!

Vissa ler nog nu och forstar vad jag menar, men for er som inte ar lika insnoad sa kravs det nog lite forklaring.

  • TdF=Tour'en=Tour de France == Varldens basta, mest utmanade cykellopp
  • Serre=Serre Chevailer= Ville Neuf == Ort i franska alperna dar jag har tillbringat manga skid- och forranings/multisportsveckor (och jag hoppas pa manga fler!!) Var dar senast i mars pa skidorna med C!
  • Klass=spinningklass == Under flera ar sa har jag instruerat specialklasser under hostarna, med TdF som tema pa SATS. Varje vecka har varit enligt en ny klass med da vi har foljt etapperna i TdF.
TdF - Serre - Spinning

Mmm tank er att vara i Serre nu... Bo i det fraschaste UCPA centret, ata GOD FRANSK MAT, vara i alperna pa sommaren, kora forsranning eller kanske till och med lite canyoning och avsluta dagen med ett glas gott vin tillsammans med trevligt med vanner och henne man tycker om!! Just det, sola lite pa terassen ochta ett doppi poolen oxa ;-)

Eller se cyklisterna susas forbi, uppleva folkfesten, bli imponerad av prestationerna och bara njuta av en otrolig show!!
200km etapp, start pa 355m hojd, tva pass pa over 2000m hojd och malgang pa 2645m hojd. Hogsta malgangen i tourens historia. Vinnaren gick in pa 6 timmar och 7 min!!

Tuffaste etappen, hoga berg, bra musik, underbara medlemmar... Kan det bli annat an ett makalost spinningpass. Behover jag saga mer?


Oavsett var i varlden jag hade varit just den dagen, finns det nog bara en plats som hade varit ratt just da...... 

2 kommentarer:

  1. Du hade rätt...jag log:) ja tänk när vi satt där på terassen med strålande sol och skidbacken 100m framför oss!,men det bästa är att vi kan åka dit igen! Vad sägs om v.11.....
    vi som är insnöade på träning saknar verkligen dig på passen och allra minst jag som även får cykla tillsammans med dig hem efter passet;) ha det bäst och kom snart hem.....saknar dig!
    Din Carolina

    SvaraRadera
  2. Nina (pygmen på andra raden, andra cykeln från gymmet räknat)13 augusti 2011 kl. 12:18

    Hej! Carolina berättade om din blogg idag på spinningen så jag var ju tvungen att ta en titt! Vilket äventyr du är med om! Är iofs inte avundsjuk på hygienaspekterna och konceptet "nyss" men allt har väl en baksida.
    Jag såg förresten denna etappen av touren och det var hisnande vyer och fantastisk cykling så jag förstår att du längtar dit. Du är mycket saknad i spinninglokalen och året blir sig inte likt utan dina pass. På återhörande!

    SvaraRadera