2012-04-10

Det regnar! Nästan iaf....

För första gången sedan jag anlände till Delhi i december så har det regnat på mig!

 Regn, regn... Tja, det har droppat från himlen i alla fall. När jag vaknade i morse så var det molntäck himmel som möte mig och temperaturen var lite svalare än vanligt. Och nu när jag åt frukost nyss så började det mullra rejält. Det verkar som ett åskväder är i trakten!

Och för en stund sedan så började det till och med att regna. Stora, tunga droppar föll glest ner på marken. Inte mer än att min stensättning utanför huset precis blev blöt, men iaf regn. Gick ut på gräsmattan och bara njöt av att känna regndropparna falla på mig...

Detta är första gången som jag upplever regn här i Delhi. Iofs så regnade det nog en skur en natt i vintras men det upplevde jag aldrig. Såg bara spåren morgonen efter.
Har ställt upp alla fönster och låter den svala, fuktiga luften blåsa rakt igen om mitt hus. Riktigt skönt!!

Hur som helst. Det behövs regn här. Det är varmt, torrt och dammigt. Iofs så är staden ganska grön då de vattnar konstant, men gator och torg är dammiga trots allt. I min trädgård växer det ett litet träd med "mini-clementiner" och när jag plockade ett par häromdagen var de så dammiga att jag var tvungen att lägga de i blöt för att få rena....

Nä, nu väntar arbetsdagen!

1 kommentar:

  1. Låter som det behövdes lite vattendroppar ja :) Lät härligt att du njöt av det på gräsmattan! Tack för Påskpåsen! :) Kram Jenny

    SvaraRadera