2012-04-17

Straffavgift för sen avbokning??

Funderar på att införa straffavgifter för sena avbokningar. Det har man ju på alla fina hotell. Inte för att det skulle hindra folk från att inte dyka upp, men jag skulle iaf tjäna en slant.

Igår berättade jag ju alla som skulle komma, gå, stanna eller åka vidare under veckan. Det som var sanning igår är lögn idag. Eller rättare sagt så var det nya bud redan igår eftermiddags.

30 min innan jag skulle hämta en av de civila på flyget igår fick jag reda på (av någon annan, han själv ringde inte!) att han inte skulle dyka upp. Detta var killen som skulle slagga på min soffa. Alltså "slapp" jag snylt gästen denna veckan. Gött!!

Eftersom han inte kom, så ställde en annan civilist som skulle kommit idag in sin resa oxå. Dessutom fick jag reda på att en annan civilist som skulle komma imorgon nog inte kommer. Får se...
Undrar om jag kan kräva dem på avbokningsavgifter?

Men å andra sidan så hade jag en extra gäst här inatt. Ni minns säker att jag hade dålig koll på min Filippinske gäst. Han stack iväg igår lunch och var väldigt otydlig om eller när han skulle komma tillbaka.
Eftersom jag kände på mig att han kanske skulle dyka upp igen så låste jag inte ytterdörren igårkväll. Och mycket riktigt, imorse låg det en kille och trynade på soffan i mitt kontor...

Som sagt var. Mycket ska man vara med om som hotelldirektör.

Till er som är spekulanter på rum hos mig.
Nina: Nä, bubblepool har jag inte, men duschen funkar oftast.
Alltid något.
Flickan min: Nä, du. Vi ska bo på ett "riktigt" hotell kan jag lova dig!!
Kanske dålig reklam att man inte vill bo på sitt eget ställe, men ibland gör sanningen ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar