2012-04-16

Hotelldirektör....

Som ni säker har insett under resans gång är jag inte bara militärobservatör utan även hotelldirektör.
Så känns det emellanåt iaf...

Jag huserar kollegor som passerar förbi Delhi på väg in eller ut från ledighet, folk som har möten här i stan eller helt enkelt någon som "smita iväg" ett tag för att bo på ett av stans finaste lyxhotell.
Tja, det sista alternativet gäller bara för Generalen men han "har ärende till Delhi" ganska regelbundet...

Och idag är nog den mest intensiva dagen än så länge i mission, iaf som hotelldirektör!

En Filippino-gäst kom igår och sov här natten till idag, två gäster, en korean och en italienare, anlände kl 0300, en finsk gäst kom kl 0600, koreanen och italienaren lämnad kl 0830 och filippinon som kom igår borde dra under dagen (men ingen vet med honom...)

Som krydda på moset kommer det två stycken civilister i eftermiddag. Den ena skall göra underhåll på "mina" elverk och den andra skall göra en utredning avseende den anmälan jag gjorde i förra veckan. Ska bli intressant....

Finnen som kom kl 0600 som ska sova här inatt, vilket är planerat sedan länge, och det ska bli trevligt. Han är en bra kille som har stannat här tidigare så jag vet att det kommer att funka. Dessutom hade han med sig två paket knäckebröd från Finland vilket gör att han ligger på plus!

Förutom min finske kollega så vill även en av civilisterna (han som skall göra utredningen) slagga här på soffan hos mig i en vecka. Vilket inte är helt enligt reglerna, men han är ju "utredare av misstänka oegentligheter" så han om någon borde ju veta vad som gäller...

Han få typ "traktamente" från FN för att köpa sig ett boende men vill väl spara pengarna. Undrar som han kommer att betala för maten som han kommer att äta. Som jag har köpt för mina pengar... Nu låter jag snål, javisst. Men snylta en vecka på någon annan bara för att själv tjäna en slant stör mig lite...

Sen resten av veckan så kommer jag att ytterliggare 15st "movements", dvs folk som passerare igenom här på ett eller annat sätt. 
Alltså denna veckan är jag mer hotelldirektör än militärobservatör...! Så vill ni boka en natt på Hotell UNMOGIP i Delhi så hör av er i kommentarsfältet!!

2 kommentarer:

  1. Har du bubbelpool? I så fall bokar jag tre nätter direkt! :)

    SvaraRadera
  2. Bara där finns en ledig säng till mig när jag kommer på besök;)
    Ses snart min älskade direktör!!
    Puss puss din C

    SvaraRadera