2011-09-15

En film och ett par glas senare....

Såja. Tiden går... Har bara 2,5 timme kvar till ARN. Jo, kom till Doha drygt en timme sent.
Så knappt en timmes mellanlandning. Trillade in på loungen som var trevlig! Tyvärr kände jag mig lite stressad, så det blev bara en snabb frukost där. Tanken var egentligen att hinna duscha, byta kläder och njuta lite. Men med transfer mellan flygen, terminaler och ny incheckning innebar att fick jag prioritera mat före shopping och lull-lull.
Men, men, hann med lax, mozzarella, några våfflor och lite Aspens musli! Så jag klagar inte.

Ut till ny den nya kärran som tar mig till ARN. Får reda på att en kille jämte mig och jag, vi de sista pax'en att boarda. Kliver åter igen åt vänster när vi gått ombord (kan helt klart vänja mig vid det!) och det är tomt i businessklassen. Tomt!?!



Kommer iofs en till, men det innebär att vi är tre st som sitter i fin-avdelningen 24 platser! Rätt skönt.... Kan ta av sig dojorna utan att skämmas när personen jämte svimmar, slipper väcka grannen för att krångla ut sig till muggen och personalen kommer DIREKT när man plingar.

Jo... Medan vi satt och väntade på att boardingen skulle bli klar kom personalen med meny och vinlistan. Så jag beställde frukost med rökt lax, färskost/tonfisk röra med lax rom, lagrad ost och lite grönt till förrätt. Var PRECIS så gott som det låter.
Varmrätten var en lök och chèvre paj med spenat och champisar. Ok, men inte mer. Färsk frukt till dessert. Till det en latte och en ny crossiant på maten.

Men det bästa med hela flygningen är nog när flygvärdinnan precis efter start kommer med ett glas champagne. Lagom kyld, krispig och torr champagne när den är som bäst... De é värdigt!

Första droppen alkohol sedan jag anlände i Pakistan dagen efter midsommarhelgen. Vissa tar en vit helg, andra skonar kroppen och unnar sig själv en vit semester vecka. För min del har det varit en vit sommar... Fast jag kan lova att det inte blir en vit leave!

Inte för att jag skall ha en ledighet i töckens tecken, men! Det finns ett par flaskor FIN vin som väntar hemma, kommer ju inte att dricka saft med Niklas på Mårten och en helg med skaldjur uppe hos skid-kompisarna i Göteborg kommer nog att innebära ett par goda glas! Så det gäller att väcka liv i levern igen....

Läser man råd för långflygningar säger alla;
Drick mycket
Rör på dig ofta

Alltså har det blivit ett par glas skumpa, två latte med Bailey till, lite Rom med ananasjuice samt några glas vatten hittills. Kommer bli nåt gott rött till " middagen" som serveras om en stund och antagligen ett glas portvin efter. De envisas med att hela tiden hålla min skål med ljumna nötter fylld och serverar kakor till kaffet. Innebär ju att det lätt slinker ner en nöt och lite dricka. Gör mitt bästa för att tacka nej på ett artigt sätt. NOT!

Pimplandet betyder att jag har gått på muggen någon gång, vilket innebär motion! Alltså beter jag mig precis som man ska på långflygningar....

Lite spännande var det när de (kabinpersonalen) efter drygt 1,5 timme börjar SPRINGA till ekonomiklassen. När personal på ett flyg springer, blir till och med jag fundersam. Strax efter gör de ett utrop och frågar om det finns någon läkare eller sjukvårdspersonal ombord? Börjar ringa telefonsamtal ner till marken, plocka fram stora sjv väskan osv... Fan, ska vi tvingas att gå ner för att någon blivit sjuk?

De pratar med piloten, plockar fram syrgasflaskor och ser ganska upptagna ut. Efter en kvart eller så frågar jag lite diskret om vi kommer att behöva mellanlanda eller om vi fortsätter mot Sverige? Får ett lika diskret svar att läget tycks vara stabilt just nu, men återstår att se. Har nu gått ett par timmar och vi e fortf på väg norrut. Hoppas vi landar i Stockholm eller i värsta fall Köpenhamn?

Nu är det dags för lite mer mat, arabic lamb and cheese sandwich med ett glas australiensiskt Shiraz från 2007.

Som sagt tidigare, hörs snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar