2011-09-05

Utan internet i nästan en vecka...

Näää, inte glömt bort. Inte haft för mycket jobb eller tröttnat heller. Har bara varit offline sedan ibörjan på förra veckan.

Tråkigt att inte kunna prata med dem där hemma, skicka och få mail eller skriva inlägg. Men framförallt påverkar det ju jobbet, vilket jag har skrivit om tidigare....

Mycket lägligt försvann internet samma dag som deras firande av Eid börjande. (Typ som julhegen för oss) Inget svar, ingen support och internetlevanrantörens kontor stängt.

Jag åkte dit imorse, såg arg ut och tog med mig en av deras snubbar tillbaka till min dator på kontoret. Han satt och pillade lite med datorn. kollade upp adsl-modemet, kollade anslutningarna och provringde telefonlinjen. Sedan försökte han åter igen logga in med användarnamn och lösen, vilket fortf inte funkade...
Efter mycket om och men ringde han tillbaka till serverhallen och fick ett nytt lösenord.
(självklart stod jag och kollade in allt han gjorde.)

När det väl funkade så frågade jag vad som var fel. Fick till svar att någon ändrat inställningarna på modemet. NÄ! Jag är den ende som använder datorn och jag har INTE ändrat inställningarna!!
Jo... Någon har ändrat inställningarna..
1 Ingen har ändrat inställningar
2 Du kollade dem själv och ändrade inget du heller!
3 Varför har du fått ett nytt lösenord till användarnamnet om det var fel på modemet?
(Han insåg nog inte att jag hade kollat vad han gjorde och att jag inte e helt tappad bakom datorvagnen)

Fick något lulligt svar tillbaka, krävde honom på hans egna telefonnummer så att jag kan ringa och klaga om det lägger av igen samt skickade iväg honom...

Skit samma, e online igen!! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar