2011-09-13

Vem eldar gräs i skymningen?

Igår kväll var det någon som eldade gräs. Helt klart! Frågan är bara vilken sort...

Kan ha varit grannen som svedde diket. Kanske eldade någon lite sopor på en gräsmatta. Eller så var det helt enkelt någon som "eldade på" lite gräs.

Nu måste jag erkänna att jag inte är särkilt hemma på olika sorters gräs. Men doften kände jag igen. Helt klart! Frågan är bara varifrån...

Efter att ha funderat en stund så finns det två alternativ kvar. Det ena associerar jag till Thailand,  en svag doft som kommer fram i skymningen och varma sommarnätter. Den andra minnesbilden är från promenader i Amsterdam. När man gick längs gatan, fick en käftsmäll av en tydlig doft och insåg att man passerade en ytterliggare en "coffe shop".

Oavsett vilket, så har jag dragit slutsatsen att det handlar nog om ett speciellt "gräs", mer än vanlig en gräsmatta....

Förresten så växer det hampa här som det växer brännässlor hemma. Typ över allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar