2011-09-27

Frosseri i att vara hemma :-)

Enligt en äldre upplaga av SAOL så betyder frossa följande:
  • lidelsefullt hängiva sig åt förtärande av (ngt)
  • glupskt sluka
  • förtär

Jag måste erkänna. Jag bedriver frosseri... Jag hänger mig lidelsefullt åt:
  • Min egen C...
  • Mina vänner...
  • Min Stad...
  • Goda saker som äppelpaj, glass, kakor...
  • Promenader i vackert svenskt höstväder...
  • Svenskheter både i allmänhet och synnerhet....
Söndagen tar nog topplaceringen i "Svenskhet":
Besök på Ikea, Ut till Röda huset med Vita knutar i skogen, Promenad med hästar, Surströmming till förrätt med NorrlandsGuld och Skåne som dryck, Grillade Vildsvin och Älgfärsbiffar till varmrätt, (chokladpannakotta) med Hallon, Blåbär och Björnbär till efterrätt, Thåström och Lundell i stereon... 
Allt detta i bästa vänners sällskap! Kunde inte blivit bättre!!

Tyvärr har dessa dagar tendens till att gå alldeles för snabbt! Har träffat många, ätit mycket gott, gjort många trevliga saker, haft det väldigt bra. 

Men jag hade velat göra ännu mer, äta fler goda saker, träffa fler trevliga människor... Men tiden är tyvärr begränsad. Hinner inte med allt jag gärna hade gjort. Helt enkelt inte haft tid till allt!




Så er som jag inte har träffat, er som jag inte har pratat med, de fik jag inte har besökt och allt jag inte har hunnit med... Det beror inte på att jag inte vill, utan att jag inte har hunnit. Så ta inte illa upp.

Viljan är att hinna med "allt och alla" som är kvar nästa gång jag kommer hem på 2 veckors ledighet. Och går allt enligt plan så kommer jag hem till juletid!

Men nu skall jag njuta av ytterligare något dygn hemma!!

2 kommentarer:

  1. Du anar inte hur skönt det är att ha dig hemma...jag har ju sagt att jag är stolt över det du gör men borta bra, hemma bäst....nu börjar ju det braiga ta slut så nu gäller det att anända dom 2 sista dagarna väl!!
    Din Carolina

    SvaraRadera
  2. Låter som att din leave varit mycket lyckad!

    SvaraRadera