2012-02-08

Det har regnat!

Igår eftermiddags kom det en regnskur. Inte lång, inga stora mängder men det regnade!! Och detta är det första regnet som jag har upplevt i Delhi sedan jag kom hit i början av december. Så för mig är det ganska stort att det har regnat!

Under 5-10 min kom det en rejäl regnskur. Och sedan måste det har kommit en rejäl skur även tidigt i morse då det var blött på gatan när jag gick ut på min vanliga morgonpromenad. Det fanns till och med en del vattenpölar kvar...

Vädret lite småkyligt och det fanns fortfarande en del moln kvar på himlen, men det var friskt! Riktigt skönt. Denna stad som hela vintern har varit inrullad i dimma och smog mådde mycket bra av lite regn som rensade luften...

Förresten, när jag gick hem från tunnelbanan i eftermiddags/ikväll så blev jag återigen förvånad i Indien. Det stod 4-5 killar på andra sidan gatan och en kille i ca 20 års åldern springer över gatan och tilltalar mig. I vanliga fall bryr jag mig inte, svara inte ens på tilltal och går bara vidare, men det kändes att han inte ville rekommendera en bra affär, bra hotell eller ville sälja något.

Avbryter Moby som höll mig sällskap i Ipoden och ber killen att upprepa vad han sagt. -Jo, han undrade om han fick ta en bild på mig? Visst...

Så nu finns jag på bild i en indisk digitalkamera. Motivet är en glad indisk kille jämte en nästan 2 meter lång europe iförd ökenkängor, cargo-pants och en långärmad t-shirt. Mörka Oakley brillor, rakad huvud och suspekt skägg...

Ja. ja... Hoppas han blev glad, det gjorde inte ont och vem vet, kanske ett steg närmre världsfreden.

1 kommentar:

  1. Jag hade gjort samma sak som killen...klart man måste ha en bild på en sån snygging:)
    Puss min egen snygging!

    SvaraRadera