2012-02-14

Saft och bulle... glass och solsken...

När jag läser mina inlägg inser jag att vissa av er tror nog att detta är en semester med mest saft & bulle, glass & solsken, shorts & flippfloops. Eller som vi säger hemma på regementet, lökar runt mest...
Men nä.... Tyvär inte... Riktigt så gött har jag det inte här.

Låt oss ta ett exempel:
Två vänner som inte har setts på några veckor träffas på stan och bestämmer sig för att ta en fika. Sagt och gjort. Latten beställs, det blir en macka till (ingen muffins, man vill ju trots allt vara lite nyttig) och man slår sig ner. Garanterat kommer frågan "Nå, vad har hänt sen sist?"
Under den närmaste kvarten berättas det att...

#Att man har beställt sommarens charterresa
#Att man har köpt ett nytt gymkort, varit på gymmet 3 ggr och har träningsvärk (har ju börjat ett nyttigare liv som sagt var)
#Att man funderar på att byta bil
#Att lilla dotterns bajs inte är grönt längre utan brunt
#Att man har renoverat färdigt badrummet på ovanvåningen
#Att rätt låt vann melodifestivalen

Nu kan ju ämnena skilja sig något åt beroende på ålder och kön, men i princip har jag ju rätt eller hur?

Följande ämnen har kanske upptagit 15-20 timmar av ens liv de senaste veckorna. Men faktumet att du antagligen har spenderat 120 timmar på jobbet de senaste tre veckorna och att denna del av ditt liv får max 3 min uppmärksamhet under mötet är egentligen anmärkningsvärt. Eller inte?

Det är helt enkelt inte skoj att varken berätta eller lyssna på en sammanfattning av ditt tråkiga skrivbordsjobb. Har du ett nytt, spännande jobb kan det vara intressant den första månaden eller så, men sen blir det vardag det med. Och vardagen är inget spännande...

Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo..
Helt enkelt att alla dessa timmar som jag sitter framför datorn, sitter i en bil eller på ett klassiskt, skinntorrt möte är inget som jag skriver om. För det är inte roligt, det är inte kryddan i mitt liv och det är inget som jag reflekterar såvärst mycket över...

Därför blir det mest "spännande", "glassiga" och annorlunda teman på mina inlägg.

Iofs så gick jag i flipp flopps igår morse innan jag drog på min uniformen och jag unnade mig en glass i på min lediga söndag. Men som sagt var, det är guldkornen som glimmar, inte sanden som man har vaskat fram dem ur.... Läs inlägget En vanlig måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar