2012-02-23

Ropar inte hej...


Tar det ruskigt försiktigt just nu... Sitter ännu på ett tåg och det kan fortfarande få punktering eller köra vilse. Alltså ropar jag inte hej ännu. Har ju inte kommit över bron ännu så att säga.  (jo, bokstavligen över Ö-bron men inte kommit hem än)

Första etappen gick bra. Delhi-Doha enligt tidsschemat. Sedan frukost i Doha innan avgång mot Cph. Lyfte typ 30 min försent... Landade 50 min försent.
Vilket innebar att jag missade med 20min mitt bokade tåg över sundet mot Svea Rike...

Stod massor av tullare i Kastrup, vilket gjorde mig glad och innebar att jag log. (många tullare = många tillslag = förhoppningsvis mycket napp ) Kanske var det anledningen till att dom sög in mig. Att jag dumflinade när jag passerade...
Att tullarna tog och kostade mig fem min gjorde inget. För min del får dom gärna kolla mig jämt då mitt mjöl i påsen är rent.



Inget att snacka om. Tror jag hade pass och boardingtagg uppe samt berättat varifrån jag kom innan hon ens frågat. Sa som det var, att jag hade lite sprit, inga cigaretter och ingen mat med mig.  Hon frågade mig om min stora blombukett som jag har under armen och jag berättade att det var 50 röda rosor. Frågade om det var snittblommor eller om de hade jord på sig. -Jo, de e snittblommor...

Angående spriten frågade hon hur mycket och ja sa som det var, tre liter.  -Nja lite mycket tyckte hon och anmärkte att jag får ta in en liter.  Jag menade på om det var något problem, men tullaren mumlade lite och viftade med handen. Tackar vi för!


Kollade igen mitt handbagage på 1 min. Rotade lite men inte mer än så. När hon öppnade min stora resväska visade sig att något har gått sönder. Blött... Och doften tyder på att det är en bacardiflaska som har gått i krass... Vilket leder till att jag spontant säger: -Då har jag nog bara två liter med mig....


Efter en snabb rotning även i stora väskan var hmin favorittullare nöjd och fick jag knata vidare.

Hade tur att jag precis, med en minut till godo hann med tåget över bron. Köpa nya biljetter, boka om taxi och småstrula. Tur igen att nästa tåg i rätt riktning gick efter bara 15 min på Malmö C. Lite flyt iaf.

Sitter nu på tåget och har typ en timme kvar. Som ropar inte hej än, men det är ganska nära nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar