2012-01-13

Aldrig för sent att lära sig något nytt!

Tjaa.. Vad har jag lärt mig idag?

Att läkekonsten har bevisat att det är ohälsosamt att äta rött kött efter 40 års ålder! Man kommer att få ont i leder och framför allt knän om man gör det.
Dessutom att kroppen läker mycket långsammar nu när det är vintertid.

En locals, H-K, har brutit ankel i slutet på november och det är är fortfarande jättesynd om henne. Hon påstår att hennes läkare säger att det inte kommer att läka särkilt fort med tanke på årstiden.

Vinter här innebär nattetid +5 grader och dagtid +18 grader... Hur går det för oss nordbor då? Tänk dig om någon bryter benet i Luleå. Kommer läkningsprocessen att starta först i mitten på maj då eller?
 

Allt detta och en massa mer har en av de lokalanställd lärt mig idag.
Det finns en kvinna som är anställd som administrativ assistent, dvs sekreterare, här på kontoret i Delhi. Hon sköter allt pappersarbete, har hand om pengarna och, och... och... och gör säker en massa annat nyttigt här.
Hur som helst berättade hon allt detta, och en massa mer, för mig innan idag.

Självklart har jag redan skaffat mig en uppfattning om henne. Fast denna gången är det inte på förutfattade meningar. Utan hon har själv övertygat mig om allt vad jag tycker.

Men det tar vi inte idag.... Det spar vi till en annan dag.
Antar att ni kommer få höra mycket mer om "K-H" som jag kallar henne!
Vill inte berätta hennes riktiga namn utan jag har gett henne ett alias. Under den närmaste tiden kommer ni att få ledtrådar vad K-H betyder....

Förresten
Min fredagskväll förgyller jag med lite roliga klipp som jag hittat på internet. Ganska underhållande klipp från en kanske passande sida idiot.se
En del av dem är helt sanslösa, vissa skrämmande men vissa är till och med otroliga. Dock så måste jag erkänna att jag småler åt en del av dem. Som vad säger ni motorblocket som flyger i luften vid 1.45, om vådaskottet vid 2.10 eller om att bli rammad av en Gnu´n vid  4.47...

Ha en bra fredagskväll!!

4 kommentarer:

  1. Ha en bra kväll du med!
    Kram syrran

    SvaraRadera
  2. Nu kommer du nog bli lite avis mör jag berättar hur min fredagskväll sett ut...jag har ju haft besök av våra underbara vänner, Jenny och Linda. Det blev scones, te, mys i soffan och lite praliner:) blev fredagsgodis istället för söndagsgodis hos Björn;)
    Längtar efter dig
    Puss din C

    SvaraRadera
  3. Vi hade mkt mysigt hos din kvinna i fredags, men vi saknade dig! Kram Jenny och Linda.

    SvaraRadera
  4. Fredagskväll... Jo vi moffade i oss en fantastiskt god tårta, Elliott fyllde 5 år!! Ja jag vet tiden går så otroligt fort:-)
    Fastnade lite vid K-H. När jag jobbade i skåne med hästar kallade vi en person för H-H, en förkortning för "Horan i stora Hingst"...Hm jag får fundera vidare o väntar med spänning på fortsättningen:-)Ha en fortsatt härlig söndagkväll, Nu ska jag (Kaisa) plugga lite statistik. O Mattias ska plugga kriminologi.
    Kram Kaisa Mattias Elliott o Siri!!
    ps så som tiden flyger iväg är det snart midsommar ds

    SvaraRadera