2012-01-08

Ny resdag, igen!

Vaknar i Turkiet, av alla ställen, istället för Indien eller Pakistan för den delen.

Missat anslutningen, tvingats till en övernattning och har nu en ny resdag framför mig. Vid lunch går det ett flyg till Doha som möjligör att ta en annan anslutning till Islamabad.

Att gaten stänger nästan 50 min försent känns som ett hån rakt upp i ansiktet då jag missade mitt flyg kvällen innan med någon minut. (Då passade det att hålla tiden minssan! Men aldrig annars i Turkiet....)

Lyfter 1 timme och 50 min sent och har dryga 4 timmars flygtid till Doha.

Ett ytterliggare par timmars väntan i mellanlandingen i Doha, innan det är dags för 3,5 nya timmars flyg till Islamabad. Lyckas sov nästan 1timme på resan  Ankommer strax efter 02 på natten och pass/visum kontrollen tar inte ens en halvtimme! Skönt.

Hittar min väska och försöker att ta mig ut ur flygplatsen. Normalt sett sker en massa kontroller av biljetter, röntgen av bagage och allmänna trakasserier när man LÄMNAR flygplatsen!
Fast nu är jag så trött och less att jag vinkar med mitt tjänstepass (en typ av diplomatpass), ser dryg ut och  fnyser åt dem som försöker stoppa mig medans jag knatar förbi alla som försöker kontrollera mig eller mina väskor. Går utmärkt vilket innebär att jag !

Möts av en svensk kollega som kommit ut till flyget mitt i natten för att hälsa mig välkommen. Kan ju säga att det uppskattades!!

Blev någon timmes uppehåll i lägenheten innan det bar av mot gränsen mellan Indien och Pakistan. Orkar inte dra alla detaljer utan dessa timmar gick enligt plan så jag ankom till Delhi på lördagskvällen istället för torsdag eftermiddag.

Lång resa som blev längre och till slut riktigt lång....

Men nu är jag på plats och råkar veta att jag har vara 45 frukostar kvar innan jag åker hem på nästa leave. Och att det är mindre än 6 månader kvar innan sista resan hem. Inte för att jag längtar hem, men....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar