2012-01-15

El i Indien??

Kom hem igårkväll efter att ha varit på utflykt med förarna. Återkommer om detta i nästa inlägg..

När jag kommer in i huset, där kontoret är på bottenvåningen och jag har mitt sovrum en trappa upp, hör jag kontorsdatorns UPS (back-up batteri) pipa. Alltså är det strömavbrott igen...Går in i pentryt, sätter på vattenkokaren och gör mig en kopp te.

Knatar upp till rummet och eftersom det har börjat skymma tänder jag lampan i rummet. Konstaterar att min batterilampan på min laptop blinkar, den vill ha lite ny ström med andra ord, och kollar att sladden sitter i. Det gör den...
Vänder mig om och ser att min trådlösa router lyser, alltså har den ström. Men den sitter i ett annat vägguttag. Men lampan på toaletten lyser inte.

Nu börjar jag funder och inser att...
Taklampan i mitt rum lyser, men det lyser inte på toaletten
Ett av vägguttagen funkar, men inte ett av de andra
Jag står med en kopp varmt te i handen, alltså funkar vattenkokaren
Men det är ingen ström i kontoret.
Och säkerhetsbelsyningen på utsidan lyser för fullt

Och så fortsätter det. Efter en närmare koll så visar det sig att vissa delar av huset har ström men inte andra. Och det finns ingen logik, som jag kan hitta iallafall...

Kollar alla, det finns tre som jag vet om, proppskåp och allt ser bra ut. Men... Vissa taklampor lyser, vissa vägguttag funkar men huvuddelen är strömlöst. Och då menar jag att i samma rum funkar en lampa men två andra är strömlösa. Skumt...

Konstaterar att detta är inget som jag löser en lördagskväll utan rycker på axlarna, påminner mig själv om att jag är i Indien och går till sängs....

Det var min lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Du får vara glad för det lilla...du fick iallafall en varm kopp te:) snart är du hemma igen och då funkar allt!!
    Ha det bäst!

    Puss och kram
    Carolina

    SvaraRadera