2012-01-05

Nytt flygplan! (bokstavligen talat)

Bokades om till Turkish pga strulet med stormen. Surt att inte åka qatar airways men trevligt att från Cph.  Dock så senast jag tvingades att åka Turkish (då var det dimma som gjorde att jag missade min anslutning) var det ingen trevlig upplevelse.

Då åkte jag båda etapperna med SÅ sunkiga flygplan! MD 80 SAS inrikes håller bättre klass än den gången.... Nästan 10 timmar lidande i gamla, slitna, fulla flygplan.

Fast nu sitter jag i en SPLITTER NY B737-800. Och då menar jag splitter ny så som typ aldrig använd!
Tror inte planet har haft passagerare 10ggr förut.

Allt är helt nytt, inga märken på något. Bord, klaffar och monitor småkärvar lite för dom har typ inte öppnats förr. Allt luktar nytt, fräsht och lite plastigt. Markpersonalen kom in och frågade kabinpersonalen om det nya planet.

Under resans gång har kabinpersonalen testat nya fräcka funktioner som olika belysningsmoder och en gigantisk touch-skärm i "köket".

Summa summarum, mycket trevligt plan. Så denna gången ligger turkarna på plus. Än så länge!

 Kan ju bara hålla tummarna för nästa flight på 5,5 timme....


Ps.
Vill du ha lite mer spänning i ditt liv? Lyssna då på ett soundtrack från en storslagen alt spännande film medan du gör inflygningen nästa gång!
Min landning i Istanbul till musiken ur "Interception" var helt plötsligt väldigt spännande och nästan lite kuslig....
Ds. 

1 kommentar:

  1. Hoppas resten av resan går i samma anda :-))
    lite plåster på såren för förra gången i så fall.
    Lycka till!
    Kram M o P och syrran

    SvaraRadera