2012-01-05

Lång resa....

Lång resa

Har fått frågan hur min resväg ser ut och hur lång tid den tar egentligen. Just nu har jag inte kommit längre än till Istanbul men om allt går enligt plan ser det ut såhär:

Hemmet till tågstation, resans kortaste etapp. 10 min!

Tåg till Kastrup, drygt 2timmar
(väntan på flygplatsen i 2timmar)

Flyg Cph till Istanbul,  ca 3,5 timme
(vänta på flygplatsen i knappt 3timmar)

Flyg Istanbul till  Islamabad, dryga 5,5 timmar
(strul på flygplats, komma igen passkontroll osv, transport till svensklägenheten  innebär minst 2,5 timme)

Typ 1-2 timmars vila i lägenheten

Bil ner till gränsen Indien-Pakistan, 4 timmar
Gränspassage och transport till flygplatsen i Jammu, ca 1,5 timme
(ny väntan på flygplats, 2 timmar)

Inrikes flyg i Indien Jammu-Delhi, 1,5 timme

Sedan återstår bara transporten till kontoret/bostaden i New Delhi. Vilket säkert kommer ta dryga timmen  i bilkö då jag hamnar mitt i kvällsrusningen... Men e ju snart framme så vad gör det?

Har inte räknat ihop hur många timmar det blir, men det är en lång resa.... Och detta är om att går enligt plan!

Just nu sitter jag i Istanbul och slår ihjäl lite tid (och hoppas att någon möter mig på Flygplatsen i Islamabad...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar