2011-08-02

Hälsning från andra sidan....


Sedan helgen har jag befunnit mig på den indiska sidan. Som jag tidigare har nämnt har UNMOGIP funktion på båda sidorna av LOC. Dock har vi bara operationell verksamhet på den Pakistanska sidan då Indiska myndigheter inte tillåter oss att genomföra sådant på deras sida.

Dock så har vi på den indiska sidan vårt HQ halva året och två stycken relästationer längs gränsen året runt. Dessa relästationer bemannas normal av 1 observatör i taget. Och just nu är jag en av dem! Shit, det känns stort!!

Arbetsuppgift:
  • Mottaga meddelande via radio eller telefon
  • Vidareförmedla dessa via mail till HQ.
  • Administrativ verksamhet för att hålla stationen i liv.

Arbetstider
  • Mobiltelefon dygnet runt
  • På kontoret, från tidig morgon intill minst kl1800, men ofta fram till kl20-22.

Funderar på om jag kan hyra en apa på stan som kan lösa mina uppgifter här medans jag skriver blogginlägg….


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar