2011-08-28

Vilken utmaning


Slötittar lite på tv ibland. För tillfället så ”följer” jag sporadiskt ”Mästerkocken” från Australien. Precis samma koncept som hemma. Samma inredning, samma programpunkter och samma upplägg. Fast här så upplever jag att det är mer ”vanligt folk” än vad det var i Sverige. För det är väl bara att erkänna, en del av dem som tävlade var ju semi-proffs…

Hur som helst. Senaste utslagningstävlingen som jag såg var det 10 pers som skulle minskas till 4. De fick laga vad som helst, fick fri tillgång till skafferiet, men… MEN!

De hade 10 min på sig! Under dessa tio minuter skulle de hämta råvaror, tillaga och servera en valfri rätt för att rädda deras skinn i tävlingen!

De, du! Fundera en stund och kom på något att slänga ihop på tio snabba… Vad skulle du laga i en utslagstävling?

De fyra som var sämst hamnade i en ny utslagsrunda då de hade 15 min med samma förutsättning. Valfri rätt med fri tillgång på råvaror
.
De två ”sämsta” fick avslutningsvis 20 min att fixa något för att överleva.

Men som sagt var, vad hade du lagat på 10 min?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar