2011-08-06

Nästa djur i Zoo't

Joo.. en annan del av världen... Eller hur!

Dagens djur dök upp på kontoret igårkväll. För att slippa flygfäna lite så har vi en sådan där "UV-blåljus-grilla flugor-lampa". Så med jämna mellanrum hör man ett distingt elektriskt knaster och då vet man att det är ett flygfä mindre på denna jord!

Ibland sprider det sig en doft av bränt kött eller hår och det dröjde ett par dagar tills jag insåg att det berodde på att ett större flygfä, typ geting eller så, har precis blivit grillad... :-D

När jag satt på kontoret igårkväll i min ensamhet hörde jag plötsligt ljudet av en STOR varelse. Lätt skrämd vänder jag mig om ser att det sitter en slända på UV-ljuset och fladdrar med vingar. Och det är en STOR släda kan jag lova... Efter mycket om och men lyckas jag jaga ut den ur rummet.


 
Kan ju erkänna att jag är väldigt glad över att den inte lyckades att ta sig in i lampan. För om det luktar brännt efter en geting, kan jag bara föreställa mig stanken om det skulle ha blivit stekt slända till kvällsmat...

PS. Tackar för tipset Daniel, men tror att det jag helst vill ha stående vid sängen för att sova gott är en hagelbrakare laddad med slug....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar