2011-08-05

Lite att göra, får lite gjort

Just nu upplever jag det märkliga fenomenet Lite att göra, får lite gjort.

Som ni kanske har förstått så är uppgifterna inte särskilt betungade här just nu. På ren svenska skall jag passa en radio, en mobil och en telefon (där anslutningen har varit ur funktion i 2 dagar) för att sedan skicka vidare eventuella meddelande som jag får.

Just det, varje morgon och kväll är det förbindelseprov på radion där man skall rapportera vad man har gjort under dagen, vad man planerara att göra och samt väder. För min del var det 27 grader kl 0815 imorse! Det ni...

Iofs så är det lite pappersexercis då och då men vi pratar om någon timmes jobb eller så.
Med andra ord så har jag mycket tid över för att göra annat. Men jag får f#n inget gjort!!

Har planerat i flera dagar att jag skall tömma min kamera och sortera lite bilder, ladda paddan och podden med ny musik och skriva blogginlägg. Ja ni märker ju själv hur många inlägg jag har presterat den senaste veckan....

Hur var det, lagom är bäst! Sa han som fick stryk...

Ps Som krydda på moset har internet lagt av när jag för en gångs skull faktiskt ville få något gjort! Ds

2 kommentarer:

  1. Trist med lite att göra...hoppas du får chansen att utforska delarna runtom där du befinner dig! Kanske aldrig kommer till just den platsen igen...
    Det där med strömavbrott ogillas:(((( då kan jag ju inte prata med dig på FaceTime...ser Framemot att det kommer tillbaka snart;))
    Puss puss
    Din Carolina

    SvaraRadera