2011-10-18

Borde fått besök idag...


Idag borde vi fått en leverans av vatten. Men han kom inte…

På denna fältstationen är vi inte anslutna till något ”vatten nät” utan vi köper vårt vatten via tankbil. Vi har tre stycken , typ 2,5 kubiks tankar, som måste fyllas på regelbundet.
Då ringer senior till ”någon” som dyker upp med en tankbil och fyller på nytt vatten till oss. Och denna någon sa att han skulle komma i eftermiddag med nytt vatten. Men...




Idag borde vi fått besök av Internet-leverantören. Men han kom inte…

Redan igår ringde jag och klagade över att vårt I-net är LÅNGSAMT. Typ 15s för att ladda googles startsida… Dessutom var ju nätet offline igår.

Efter att ha tjabbat en stund huruvida felet låg hos honom eller mig (När jag sa att jag skiter i hur det ser ut hos honom, jag har fortfarande inget Internet. FIXA!! Då fattade han..) blev svaret:
-Javisst, jag kommer. Efter tio!

När jag förklarade att ingen kommer vara hemma mellan 1130 och 1700 så drog han på svaret och skulle komma efter fem istället. Han dök upp klockan fyra, ringde till min driver när vi var ute på vägarna och undrade varför ingen släppte in honom på kontoret. Gissa varför?

Hur som helst, det bestämdes att han skulle återkomma idag. Men…

1 kommentar: