2011-10-26

Hösten fortsätter…


Nu börjar tecknen bli allt tydligare. Bergstopparna runt omkring oss har blivit pudrade med lite snö de senaste dagarna och i fjärran syns de riktigt höga bergen rejält vita.

För tillfället bor jag på ungefär 1800m höjd. Topparna i närheten ligger på 3500m och lite till skulle jag tro. Idag var vi på 2700m och ingen snö. Medan bergen som syns i horisonten ligger på minst 4500 -5000. Så vintern har flaggat med sin närvaro!

Angående min utrustning och att frysa… Inser att jag var lite otydlig senast. Visst har jag både civila och militära saker för att klara en vargavinter.


Från kungen har vi fått utrustning för tre olika klimatzoner. Den beige öken uniformen, vanliga gröna uniformen och dessutom stora vinterpaketet som innebär extra tjock sovsäck, värmejacka resp byxor och massor av annat som kan behövas för att klara vinter i Himalayas nederkant.

Nu har jag iofs inte så mycket civila grejor med mig överhuvudtaget, men det finns en tjocktröja, mössan har jag redan nämnt och något varmt till (ej en OnePiece!) som kan vara skönt att dra på sig en ruggig kväll.

Problemet är bara att allt detta ligger i Islamabad och där är inte jag… Alltså får jag klara mig med det jag har. Vilket fungerar för tillfället. Men det är ju inte alltid så snyggt kombinerat kan jag erkänna…

Tackar för alla erbjudande om att skicka grejor eller i värsta fall sticka ett par strumpor, men jag klarar mig. ett tag till.
Skulle det bli -15 grader över en natt så får jag väl säga som det är och begära transport till Islamabad för att byta ut sommar mot vinterutrustningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar