2011-10-02

På väg österut...

Är nu på resande fot. Vet inte om skönt är rätt ord, men är iaf halvvägs. Eller rättare sagt. Nej, är inte skönt men jag reser iaf.

Hade biljetter med Qatar igår och blev ombokad till Turkish Airlines idag istället. Kändes sådär, men försökte vara positiv. Slapp ju en flygresa, vilket alltid är positivt när vi pratar inrikes och framför allt när jag flyger norrut, då jag startade i Kastrup imorse istället för Arlanda.

Men blev ju inte lycklig när jag såg planet vi boardade.... 737-300 tror jag att det var... Gammal, sliten och liten!
Kärran som går mellan Ängelholm och Arlanda är fräschare om vi säger så! Och maten höll samma klass...

Oavsett, efter tre timmar har jag nu landat i Istanbul och ska snart vidare. Flygplatsen i sig är ju "intensiv" om vi säger så. Men loungen här är riktigt fin. Helt ny och jättefräsch!
Så nu ligger dom faktiskt på plus, måste jag säga!
Det enda orosmomentet är att mitt nästa flyg samkörs med Pakistani Airlines. Hoppas verkligen att de 5-6 timmarna blir på ett hyfsat flyg....

Förresten, passade på att ta en dusch här. Jättefin, marmor på golv och väggar, modern dusch med regnfunktion (kändes som hemma) och en stereo som man kunde koppla upp via blåtand för att spela sin egna musik. Vita fluffiga tofflor och skön vit morgonrock.

Vågade inte sno med mig morgonrocken för vem vill bråka med turkiska säkerhetsvakter?
Dock kändes det lite udda med speglar i taket...??

Strax dags att boarda nästa flyg så då hörs vi från Islamabad nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar